Kuidas pank minu raha tagasi ei anna?

Hiljuti juhtus minuga üks vahejuhtum, mis näitas, et täna on pangad klientide suhtes ebasõbralikud ja mitteusaldavad.

Mis siis juhtus.

Juhtus see, et läksin SEB panga sularahaautomaadist raha välja võtma. Nagu juba sadu kordi varem sai sisestatud kaart ja  PIN kood ning valitud summa.  Ja seejärel ei juhtunud tükk aega midagi, kuni lõpuks tuli ekraanile teade „Tekkis viga, võtke ühendust administraatoriga“ (täpne tekst oli veidi pikem, kui mõte sama). Siis läks veel tükk aega mööda ja sularahaautomaat väljastas mu kaardi.

Seejärel tuli automaadi ekraanile teade „Suletud“.

Mõtlesin, et mis siis ikka, lähen otsin teise automaadi ja võtan sealt sularaha välja.

Leidsin läheduses teise automaadi ja  ootamatult selgus, et pangasüsteemi järgi olin juba oma summa eelmisest automaadist kätte saanud.

Seejärel võtsin ühendust panga klienditeenindusega ja rääkisin oma loo ära. Klienditeenindaja väitis, et nende süsteem näitab, et klient võis raha kätte saada aga võis ka mitte saada. Tegin siis vaidlustuse.

Seejärel  aga selgus, et nüüd edasi võib minna kuni nädal aega enne kui Sularahakeskus teeb pangaautomaadis inventuuri ja annab siis pangale tulemustest teada ning alles siis kannab või ei kanna pank mulle raha kontole tagasi.

Kuni nädal aega hoiab pank sisuliselt kliendi raha kinni selle eest, et ta kasutas pangaautomaati ja süsteemis tekkis tehniline viga. 

Mind ei häiri eriti see, et tehnilise vea tõttu ma oma raha ei saanud, sest paratamatult neid tekib, kuid mind häirib väga see, et kliendina pean kuni nädala oma raha ootama. Mind häirib, et ühest küljest pank ei usalda oma kliente (seda enam, et ka nende süsteem väitis, et klient võis raha ka mitte saada) ja kindlasti ka see, et raha tagasi saamise protsess nii aeglaseks on tehtud.

Küsimusele, kas sellist oma raha tagasi ootamist ka hüvitatakse, sain vastuseks, et võib esitada taotluse ja taotleda summalt arvelduskonto intressi, mis on teatavasti marginaalne.

Kuigi minu summa ei olnud õnneks väga suur, oli mul seda summat vaja kohe, mitte nädala pärast. Pangad kauplevad usaldusega ja pean ütlema, et minu usaldus panga suhtes kukkus  oluliselt.

 

2 replies
  1. Mait
    Mait says:

    Tegelikult peaks pank ju teadma kui palju tal seal automaadis raha on. ja kui see raha otsa saab, siis peab olema ju näha kes oma arvelt on midagi võtnud. Summad peavad ju klappima lõpuks. Ei saa olla selist varianti, et pank ei saa välja selgitada kas said raha või mitte. Absurdne käitumine panga poolt. Kui pank oma rahaga nii vabalt ümber käib, siis peaks Falcki tööle minema… Keegi ei saa aru kui mõned tonnid automaati ei jõua:D

    Vasta
  2. Eno Pappel
    Eno Pappel says:

    Detailselt ei tea, kuidas neil pangaautomaatide kontrollsüsteem on lahendatud, kuid selline käsitsi inventuuri tegemine kord nädalas tundub küll aeglane lahendus olevat.
    Tundub, et peamine venitamise põhjus on see, et Sularahakeskus on eraldiseisev firma, kelle käest pangad teenust ostavad ja nende omavaheline töökorraldus on tehtud panga huvidest lähtuvalt ja kliendid on süsteemi hammasrataste tallata.

    Vasta

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.