, ,

Ehitustööde tellijale väärtuse loomine?

Uurisin, et kuidas on ehitusfirmad kohanenud muutud majanduskeskkonnaga. Keskendusin peamiselt väiksemate ehitusfirmadele, eramaja ehitamist täisteenusena pakkuvatele firmadele. Minu huviks oli selgemaks saada, kas nende firmade kodulehed kajastavad muutusi. Kas on näha, et firmad otsivad lahendusi, et leida kliente ja millised on need klientide hankimise vahendid? Millist kasu nad oma klientidele soovivad pakkuda, kuidas teistest eristuvad?

 

"Uks kliendi saamiseks" on avatus ja väärtuse loomine

"Uks kliendi saamiseks" on avatus ja väärtuse loomine

Mida rohkem ma erinevate ehitusfirmade kodulehti uurisin, seda enam sai selgeks, et loodetud muutust kodulehtede sisu osas ei ole toimunud. Endiselt on kasutusel standardsed valikud:

  • Firmast
  • Teenused või tegevusalad
  • Referentsid ehk töösolevad ja teostatud tööd
  • Uudised
  • Hinnapäring
  • Kontakt

 

Silma hakkas, et infot esitletakse väga lühidalt ja väga üldiselt. Teostatud tööde puhul on heal juhul objekti kohta 1-2 pilti, kuid põhjalikum info puudub. Suur osa firmasid on täiesti anonüümsed, nende kodulehel pole ühegi isiku nime, kelle poole pöörduda. Kontakti võtmiseks on küll e-posti aadress ja telefon, kuid anonüümsus ei kutsu selliste firmadega ühendust võtma.

 

Kui uurida lubadusi ja kasu, mida ehitusfirmad kliendile pakuvad, siis teistest eristumist on vähe. Suur osa firmasid lubab oma klientidele olla kliendisõbralik, paindlik, professionaalne, usaldusväärne, kvaliteetne, täpne, tähtaegne, kliendi aega väärtustav jne. Need lubadused on kenad, kuid neist ei selgu, kuidas täpsemalt klient kasu saab.

Siiski leidsin mõned konkreetsed lahendused, mis kliendile väärtust võiks luua:

  • Näiteks üks maja ehitamise teenust pakkuv ehitusfirma lubab oma klientidele juurdepääsu oma veebikeskkonda, kuhu firma paneb ülesse objektiga seotud dokumentatsiooni ja töid fikseerivaid pilte. See hoiab kliendil maja ehitustöödest ülevaate saamisel kindlasti aega kokku ja tekitab firma suhtes usaldusväärsust.

 

  • Näiteks lubavad mõned ehitusfirmad hinnaküsimise tegemisel esitada hinnapakkumise konkreetse aja, näiteks 4 päeva, jooksul. Kui valida, kust hinnapakkumist küsida, siis eelistaksin alati sellist firmat, kes on välja toonud, kui kiiresti hinnapakkumine esitatakse.

 

  • Näiteks on abiks kliendile ka firmade kodulehel välja pandud näidispakkumised. Näidisena toodud hinnapakkumine aitab kliendil aru saada, kuidas töid tehakse ja milliseks kujuneb tööde maksumus. Jällegi aitab selline näidispakkumine klienti ja muudab ehitusfirma kliendile usaldusväärsemaks.

Kokkuvõttes on ehitusfirmadel veel arenguruumi, et klientide tähelepanu võita. Kuna ehitajatel seisab ees raske aasta, siis võib loota, et ka ehitusfirmad eeltoodud teemadele rohkem tähelepanu hakkavad pöörama ja oma klientidele veel enam väärtust loovad.

 

Millist väärtust ja kasu ootaksid Sina ehitusfirmalt?

 

Moodulmajade e-kursus
Nõuanded element- ja moodulmajade valikul

Oma maja ehituse e-kursus
Oma maja ehitustööde kavandamine ja elluviimine


0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga