Postitused

, ,

Remondi kodu vastavalt vajadusele

Keskmiselt umbes iga 7-10 aasta tagant tekib vajadus või soov oma kodu uuendada ja remontida. Mida peaks enne siseremondi tegemist teadma ja millele keskenduda?

Rahvasuus kasutatakse sageli mõistet „sanitaarremont“, mis enamasti tähendab seda, et tehakse minimaalsus mahus viimistlustöid. Värvitakse laed või seinad, vahetatakse tapeet, uuendatakse vannituba puhastades keraamiliste plaatide vuuke või neid uuesti vuukides jne.

Enamasti tähendab see seda, et piirdutakse töödega, mis aitavad kodul uuendada veidi välisilmet ja peita / parandada võimalikke pragusid või näiteks niiskuskahjustusi.

 Populaarseks saanud ja kasutusele võetud sõna „euroremont“ tähendas algselt peamiselt seda, et tubade probleemsemad lae- ja seinapinnad kaeti kipsplaatidega, kasutati tahveluksi, vahetati aknad, põrandakate jne. Lõpptulemusena tehti sisuliselt kogu siseviimistluse väljavahetamine täies mahus.

Nüüd kasutatakse pea iga kvaliteetsemalt tehtud remonttöö osas sõna euroremont. Tänasel päeval tähendab see rohkem seda, et seinad ja laed üritatakse sirgeks ajada ja tänapäevane ilme saavutada.

Lisaks kasutatakse ka mõistet „kapitaalremont“, mis enamasti tähendab maksimaalset uuendamist alates küttesüsteemidest, sanitaartehnikast, akendest, ustest, põrandakatetest jne. Kui varem teostati kapitaalremont umbes iga 15-20 aasta tagant siis järjest kvaliteetsemate materjalide ja tehnika tõttu võib kapitaalremondi vajadus tekkida ka mõnevõrra hiljem.

Olenemata sellest, millises mahus remonti teha peaks lähtuma reaalsest vajadusest ja mitte üle investeerima. Pole ju mõtet iga prao puhul kohe sein kipslaadiga katta, sest on mitmeid teisigi lahendusi, mis pragude probleemi peita aitab.

Pigem on oluline mõelda, millist eesmärki remont saavutada aitaks? Kas on mõistlik uuendada küttesüsteemi, näiteks radiaatorid uuemate kaasaegsemate vastu vahetades või hoopis uuendada elektrijuhtmeid või lisada valvesignalisatsioon, et tagada kodu pikaajaline turvalisus? Millist emotsionaalset või praktilist väärtust remont kokkuvõttes pererahvale annab?

Kui põhieesmärk teada siis on palju lihtsam kirja panna need tööd, mis konkreetse remondiga on vajalik teostada. 

Umbkaudsed remonttööde hinnad:

Jämedalt võib arvestada, et minimaalse siseremondi saab tehtud alates 130-150 eurot /m2 kohta, millest umbes pool kuluks töörahaks ja teine pool materjalidele.

 Põhjalikuma remonttöö hinnad algavad alates 300 eurost/m2 kohta ja sealt ülespoole olenevalt kasutatavatest viimistlusmaterjalidest ja lahendustest.

Mina isiklikult ei näe mõtet siseviimistlusse üle investeerida, sest kodu väärtus sellega üldjuhul ei kasva ning elukvaliteet enamasti ka mitte. Kui kodu on puhas, piisava ventilatsiooniga, korras torustike ja tehnosüsteemidega on sellises kodus hea elada.

Investeeri kodu remonti mõistlikult!

 

, , ,

Hinnainfo on oluline

Tänapäeva tarbijale teeb meelehärmi väiksemgi ebamugavus mistahes toote või teenuse ostul. Seda arusaamatum on, miks mitmedki teada – tuntud firmad oma toodete pakkumisel tarbijat ostuks vajaliku infota jätavad?

Mind on alati häirinud, kui internetist mõne toote reklaami avades satutakse korralikule tootelehele, kus palju informatsiooni, kuid puudub toote hind.

Ma saan küll aru, et selliseid reklaame teevad kas siis hulgimüüjad või maaletoojad, kes müüvad kaupa poodidele edasi ja lõpphind kujuneb lõppmüüja poolt. Minu arvates oleks sellistest kampaaniatest oluliselt rohkem kasu, kui toote tutvustuse juures oleks vähemalt suurusjärgu hind välja pandud.

Inimene vajab hinnainfot, et saada tervikpilt ja kujundada toote kohta oma arvamus.

Näiteks on ka ehitusvaldkonnaga seotud mitmed viimased reklaamid alates tööriietest, ehitusmaterjalidest, santehnikast just sellised, mis hinnainfot ei avalda. Paremal juhul viidatakse mõnele kauplusele (kahjuks, mitte e-poele), kust toodet osta saab või pakutakse võimalust hinnapakkumist küsida.

Täna, kus klient pannakse seisu, kus ta peab täiendavalt veel midagi tegema, minema füüsiliselt kuskile poodi või esitama hinnaküsimise, valib klient toote, kus hinnainfo paremini kättesaadav või ei süvenegi sellesse pakkumisse, kuna uued pakkumised tulevad peale.

Head tootjad ja maaletoojad, pange alati oma hind või vähemalt soovituslik hinna suurusjärk toote juurde. Nii teete nii enda kui ka kliendi elu kergemaks.

Sama jutt kehtib ka teenuste korral. Ehituses on arusaadav, et küsitakse alati hinnapakkumist vastavalt konkreetsele objektile, kuid miski ei segaks välja panna aga mõne näidishinnapakkumise konkreetse või tüüpilise objekti kohta, kus oleks näha ka hind. Aitab ka lõpphind, kui detailset hinda avaldada ei soovi.

Üleskutse kaupmeestele:

 „Andke hinnainfot alati iga toote ja teenuse puhul ning teie tooted leiavad suuremat tähelepanu!“