Postitused

,

Ehitusmaterjali ostmine nõuab ettevalmistust ja toote tundmist

korvEhitusmaterjali ostmine tundub lihtne. Lähed poodi, valid välja meelepärase materjali, teed ostu ja paned materjali paika. Lihtne?

Tegelikkuses aga päris nii lihtsalt asjad ei käi.

Praktikas kipub inimestel, kes harva ehitustöödega tegelemist teevad, ehitusmaterjali ostmine kujunema pigem järgmiseks:

  • Arvutatakse umbkaudu vajalik materjalikogus või mõõdetakse asukoht, kuhu toode paigaldatakse.
  • Minnakse internetti või poodi ja uuritakse võimalikke variante. Kusjuures peab ütlema, et paljud internetipoed ei anna piisavalt infot toote või materjali kohta, seetõttu sageli kohapeal poes kindlam valikut teha.
  • Kui materjal valitud, selgub, et oleks vaja võtta siiski täpsed mõõdud, sest pole teada, kas valitud variant sobib. Näiteks parketi paigaldamisel on olemas vägagi erineva paksusega parketti ja kui valida paksem naturaalparkett senise laminaatparketi vastu võib see kaasa tuua vajaduse tõsta uksi, et uksi avada saaks.
  • Koos täpsustatud mõõtudega tagasi poodi jõudes saab ostu tehtud.
  • Kui jõuab kätte see päev, kui alustatakse ostetud materjali või toote paigaldamist, kipub selguma, et vaja on juurde osta materjali kinnitamiseks vajalikke tööriistasid või kinnitusvahendeid, sest komplektis tootega neid alati ei ole.
  • Nii saab ehituspoes ehitustööde edenedes käia päris palju kordi. Näiteks osade materjalide puhul peab arvestama materjalikaoga ja kuigi materjalide juhendites on see enamasti kirjas, pole see alati täpne, sest ennekõike sõltub materjali kaoprotsent konkreetsest pinnast ja näiteks ka paigaldajast ja tema kogemustest ning oskustest.

Kokkuvõttes, et neid poekäike veidi vähem oleks, tasub enne materjali hankimist teha selgeks ka paigaldus. Tänapäeval on pea iga materjali või toote paigaldusjuhised või videod internetist leitavad ning nende läbivaatamisel saab täpsema ülevaate, kuidas ja milliste vahendite paigaldustööd käivad.

Lisaks materjali ja selle paigalduse tundmisele on väga oluline võtta täpsed mõõdud, mis lubaks arvestada välja täpsed materjalikogused või annaks võimaluse teada, kas see või teine ostetav toode mahub täpselt sinna kohta, kus see plaanis.

Kui ise ehitusmaterjali paigaldada siis peab arvestama ka erinevate tööriistadega, mõned olulisemad tööriistad tasub osta, kuid vajadusel saab ka neid rentida. Korraliku tööriistaga ei ole ehitamine mitte ainult kergem, vaid ennekõike saab korraliku tööriistaga teha ka oluliselt kvaliteetsemat tööd, mis kokkuvõttes on ju kõige olulisem.

Tee oma ehituspoe külastused läbimõelduks ja ehitamine sujuvamaks!

, ,

Hangi info enne kui lähed ehituspoodi

Ehituspoodi minnes eeldab enamik, et sealt saab ka nõuandeid ja abi valikute tegemiseks, kuid tegelikkus on enamasti teistsugune.  Miks on oluline teenindaja teadmised ja nende kättesaadavus kliendile?

Põhimõtteliselt jagunevad probleemid ehituskaupluses kaheks:

1. Teenindajat / müüjat ei õnnestu leida või ta on hõivatud teiste klientidega.

Käin päris sageli ehituspoodides ja kogen ise ning ka teiste klientide pealt, et sageli tuleb oodata klienditeenindajat 10-15 minutit. Enamikel klientidel ei ole niikaua aega passida ja nad loobuvad ostust ja astuvad minema. Selge see, et selle aja peale lähevad kliendid närviliseks ja ajavad ka teenindajad omakorda närviliseks oma märkustega ootamise kohta. Tulemuseks olukord, kus tundub, et mõnel juhul läheb klienditeenindaja kuskile taha ruumi lihtsalt närve rahustama ja ootama, millal kliendid minekut teevad.

Tegelikult ei olegi klienditeenindajad antud juhul väga süüdi, sest kaupluste personaliväheses on pigem kulude kokkuhoiu või väikse palga teema.

2. Nõuannete küsimine konkreetsete lahenduste, materjalide või tehnoloogia kasutamise kohta ei anna piisavat teavet või soovitusi ei osata anda.

Minnes ehituspoodi eeldab inimene, et teenindaja aitab nõustada õige valiku tegemist materjali või toote ostul. Kuigi enamasti on ehituskauplustes ära jagatud valdkonnad teenindajate lõikes on probleem see, et vähegi spetsiifilisema küsimuse korral ei oska teenindaja aidata. Ta võtab enamasti ka siis materjali kasutusjuhendi ette ja loeb sealt teksti maha aga tal ei ole eriteadmisi, mida klient eeldab või loodab klienditeenindajalt saavat.

Ühest küljest on mõistetav, et klienditeenindaja ei ole erialase haridusega ja ta ei oska nõuandeid jagada. Teisest küljest peaksid ehituskaupluste juhid oma töötajaid koolitama või looma süsteemi, kuidas klienditeenindaja saab kiiresti hankida vajaliku informatsiooni.

Miks see on oluline? Nõuandev müük annab ehituspoele rahuloleva kliendi, kes alati sinna tagasi tuleb aga mis veel olulisem, klient saab toimiva lahenduse, sobiliku materjali ning ennekõike ta ei kuluta oma raha valede materjalide ostmisele.

Ma usun, et enamik inimesi on suutnud aeg-ajalt osta vale materjali või toote, mida hiljem kasutada ei õnnestu ning kas siis jääb see kuskile seisma või paremal juhul õnnestub odavama hinnaga edasi müüja. Ehitustooted ja -materjalid on vägagi kallid ja just seetõttu on õige toote ja materjali ostuks vajaliku nõuande saamine ülioluline!

Praegu poodi minnes tuleb aga kahjuks eelnevalt teha korralik eeltöö ja internetist lugeda materjalide ja toodete kohta ning selgus saada, millist konkreetset materjali vaja läheb. Selline eeltöö aga võtab palju aega ning enamasti pole selleks aega.

Kui eeltoodust võis jääda mulje, et asjalood ehituspoodides on väga halvad siis tõe huvides pean ütlema, et õnneks on olemas ka meeldivaid erandeid. Olen kohanud ehituskauplustes ka oma valdkonna tõelisi asjatundjaid, kes suudavad kliente ära kuulata ja neile tõeliselt väärtuslikku nõu jagada.

Loodan, et leiate need parimad eksperdid oma poeskäikudel ülesse!

,

Ehitusnäitus või -pood?

Pean kohe ütlema, et mulle meeldib viimastel aastate trend, kus suuremad ehituskaupluste ketid pakuvad kaupa võimalikult näitlikult. Müüakse visiooni, müüakse kaupa oma funktsioone tutvustades.

Kogu ehituskauplustest häid ideid

Kui minna mõnda suuremasse ehituskauplusse võib mõne kaubagrupi juures tunduda, et tegemist on messi või näitusega, kus on valmis ehitatud ruume osaliselt või lausa terviklahendustena. Selline kauba tutvustamine annab tõesti täpse arusaamise, kuidas konkreetne materjal, toode või seade ruumis välja hakkab nägema. Võib öelda, et paljuski müüvad poed täna juba sisekujundust ja ideid ning nende kaudu alles oma tooteid.

Võistlus käib selles suunas, milline kauplus suudab oma kaupa atraktiivsemalt esitleda suudab seda ka paremini müüa. Tarbija peaks ka sellega rahule jääma, sest hoopis lihtsam on kaupa osta, kui suudad seda funktsionaalselt ette kujutada.

Põhiliselt on stendid ja näidised vannitubade, saunade, köökide, garderoobide, valgustite aga ka põrandakatete, seinakatete ja palude teiste kaubagruppide osas.

Käisin hiljuti ühes sellises poes. Läksin sinna kindla eesmärgiga üks konkreetne toode osta. Ühel hetkel märkasin, et olen juba kõvasti üle pool tundi seigelnud hoopis kõikvõimalike stendide ja näidiste sektsioonide vahel ning ideid kogunud.  Käisin ringi nagu näitusel ja püüdsin väljapanekutest enda jaoks uudseid ning põnevaid detaile otsida. Päris põnev oli, kuid ka aega kulus palju enam, kui olin planeerinud.

Kokkuvõttes minu soovitus majaehitajale või kodu uuendajale. Astu aeg – ajalt ehituskauplustest ka niisama läbi ja uuri väljapanekuid ning kogu ideid. Siis lase mõtetel seedida ja ning mine poodi tagasi siis juba teadmisega, mida sul tegelikult vaja läheb. Siis jäävad paljud emotsioonidel põhinevad ostud tegemata ja stiilsete väljapanekute abiga saavad kodud aina kaunimaks.

Muidugi ei asenda ehituskauplus sisearhitekti poolt koostatud sisekujunduse projekti, kuid head ideed kuluvad alati ära.

Käi ehituskauplustes lahtiste silmadega! 

Teenindamine ehituspoodides

Minu tädi käis hiljuti ühes Tallinna ehituspoes. Tal oli vaja hankida tavalisi põrandaliiste. Ta uuris liistude valikut ja kuna see oli päris suur siis palus abi ühelt müüjalt. Müüja teatas, et tal läheb hetk aega ja aega tal tõesti läks. Umbes 10 minuti pärast jõudis ta kohale ja soovitas plastikust liiste ning lahkus. Tädi hakkas neid vaatama ja uurima ning tekkis küsimus, kuidas neid kinnitatakse.

kvaliteetTa läks uuesti müüjat otsima ja seekord läks aega 5 minutit. Müüja selgitas, et neid kinnitatakse kruvidega ja mingeid klambreid ei ole juurde hankida ning lahkus.

Tädi ostis selle soovituse peale need liistud.

Mõni päev hiljem läksin tädi poole, et neid liiste aidata panna ja minu üllatus oli suur, kui avastasin, et nimetatud liistud olid küll põrandaliistud, kuid mõeldud ennekõike kaablite vedamiseks. Liistu sees oli ava juhtmele ja peal erali soonega liist. Samuti vajasid sellised liistud spetsiaalseid nurgaotsikuid aga nendest müüja ei rääkinud tädile poes sõnagi.

Tuleb tõdeda, et vaatamata ehituse madalseisule, ei ole ehituspoodides teeninduse kvaliteet paranenud.

Millised on Sinu kogemused teeninduse kvaliteediga?