Postitused

,

Kas tellida suur töö ühelt firmalt või jaotada töö lõikudeks?

majake1Küsimus:

Kas jaotada eramu ehitusel suurem ehitustöö töölõikudeks ja küsida hinnapakkumisi eraldi või küsida hinnapakkumist kogu tööle? Kumb variant annab parema tulemuse?

Lühike vastus:

Suuremahuline töö (kõik tööd ehk peatöövõtu korras ehitamine) on ehitajatele sageli huvipakkuvam ja pakkumisi on lihtsam ehitajalt saada. Lisaks mõnevõrra lihtsam suurema mahu pealt hinda alla kaubelda. Probleemiks on suurema mahu ja tööde täpne fikseerimine ning igal pakkumise sisu lahtikirjutamine. Ehitajate hinnapakkumised sageli erinevalt lahti kirjutatud ning võrdlemine keerulisem. Suuremahulise töö hinnaküsimine sobib tellijale, kes oskab ja suudab tööde lähteülesande hästi kirja panna ja hiljem teeb suudab pakkumisi analüüsida.

Töölõikude kaupa hinnaküsimine annab üldise arvamuse järgi kokkuvõttes odavama hinna. Sageli aga saavutatakse see odavam hind mitte millegi muu tõttu, kui mustalt ehitusmeestele makstes. Kui aga ehitusfirmadelt töölõikudele hinnaküsimisi võtta siis kõige tähtsam on tööde piirid väga täpselt fikseerida ja samuti on oluline tööde mahud selgelt piiritleda. Kindlasti on töölõikude kaupa hinnapakkumisi lihtsam võrrelda, kuid praktikas on firmadel väiksemate tööde puhul ka väike huvi omapoolset hinnapakkumist esitada. Töölõikude kaupa hinnaküsimine sobib paremini inimesele, kellel on rohkem aega ja kes ehitust tunneb. Inimene, kes pole ehitusega palju kokku puutunud, kipub töölõikude kaupa tööde hinnaküsimine sageli kallimaks minema, kui seda kõigile töödele korraga küsida.

, , ,

Hinnainfo on oluline

Tänapäeva tarbijale teeb meelehärmi väiksemgi ebamugavus mistahes toote või teenuse ostul. Seda arusaamatum on, miks mitmedki teada – tuntud firmad oma toodete pakkumisel tarbijat ostuks vajaliku infota jätavad?

Mind on alati häirinud, kui internetist mõne toote reklaami avades satutakse korralikule tootelehele, kus palju informatsiooni, kuid puudub toote hind.

Ma saan küll aru, et selliseid reklaame teevad kas siis hulgimüüjad või maaletoojad, kes müüvad kaupa poodidele edasi ja lõpphind kujuneb lõppmüüja poolt. Minu arvates oleks sellistest kampaaniatest oluliselt rohkem kasu, kui toote tutvustuse juures oleks vähemalt suurusjärgu hind välja pandud.

Inimene vajab hinnainfot, et saada tervikpilt ja kujundada toote kohta oma arvamus.

Näiteks on ka ehitusvaldkonnaga seotud mitmed viimased reklaamid alates tööriietest, ehitusmaterjalidest, santehnikast just sellised, mis hinnainfot ei avalda. Paremal juhul viidatakse mõnele kauplusele (kahjuks, mitte e-poele), kust toodet osta saab või pakutakse võimalust hinnapakkumist küsida.

Täna, kus klient pannakse seisu, kus ta peab täiendavalt veel midagi tegema, minema füüsiliselt kuskile poodi või esitama hinnaküsimise, valib klient toote, kus hinnainfo paremini kättesaadav või ei süvenegi sellesse pakkumisse, kuna uued pakkumised tulevad peale.

Head tootjad ja maaletoojad, pange alati oma hind või vähemalt soovituslik hinna suurusjärk toote juurde. Nii teete nii enda kui ka kliendi elu kergemaks.

Sama jutt kehtib ka teenuste korral. Ehituses on arusaadav, et küsitakse alati hinnapakkumist vastavalt konkreetsele objektile, kuid miski ei segaks välja panna aga mõne näidishinnapakkumise konkreetse või tüüpilise objekti kohta, kus oleks näha ka hind. Aitab ka lõpphind, kui detailset hinda avaldada ei soovi.

Üleskutse kaupmeestele:

 „Andke hinnainfot alati iga toote ja teenuse puhul ning teie tooted leiavad suuremat tähelepanu!“